Przejdź do głównej zawartości

melancholia

. 1. «stan głębokiego przygnębienia i apatii»
  2. «nastrój łagodnego smutku i głębokiej zadumy»
~sjp.pwn.pl
Czas wakacji przelatuje mi jak piasek przez palce. Piasek z plaż, na których smażą się moi znajomi, a ja raczej nie ujrzę nawet kropli morskiej wody w tym roku. Uroki pracy!

Ostatnimi czasy miewa okresy melancholii. Odpływam w myślach w krainy gdzie mnie nie ma, a na pewno jest lepiej niż tutaj. Mój umysł zaczyna tworzyć tysiące scenariuszy tego co mnie czeka, a brutalna rzeczywistość cały czas je weryfikuje. Muszę przyznać przede mną mnóstwo nowego, same niewiadome. Kipi we mnie ciekawość.

Wolne chwile poświęcam szukaniu przyjemności. Oto kilka z nich, które udało mi się odkryć:

1. "Przekrój"
W nowym, kwartalnym wydaniu. Nowa szata graficzna, zmodyfikowana treść. Słyszałem pozytywne opinie na temat tego magazynu. Zauroczyłem się jego wyglądem, kiedy jedna z vlogerek opowiadała o nim i postanowiłem samemu sprawdzić, co tak zachwyca tych wszystkich ludzi. I wiecie co? Przepadłem. Ta gazeta jest rewelacyjna. Piękna oprawa graficzna i bardzo ciekawa treść. Teksty pisane z dużą dozą humoru, ale wcale nie ubogie materiałowo. Znajdziecie artykuły, które skłonią was do refleksji na temat wiele rzeczy (np. reportaże o tragedii drzew, historia psa, który przedawkował opiat), poznacie wyśmienitych ludzi i zaczerpniecie mnóstwo inspiracji. Z czystym sumieniem polecam!


2. "Melancholia"
W ostatnim czasie znalazłem również czas, aby coś obejrzeć. Kierując się odczuwanymi uczuciami wybrałem film Larsa von Tier. Film można podsumować jednym słowem: piękny. Zdjęcia są cudowne, a wszystko okraszone skromną, bo skromną w ilości muzyką klasyczną. Uczta dla oczu. Film przedstawia również rewelacyjnie psychikę bohaterów, pierwsza część obrazu jest cudownym portretem dzisiejszych czasów i relacji z innymi. Nie umiem dużo mówić o filmach bez spoilerów, dlatego odsyłam wszystkich najpierw do zobaczenia produkcji, a później możemy dyskutować bez końca.


3. Wiktoria Mudyna
Trochę reklamy. Dziewczyna lat 19. Przyszły psycholog (tak planuje). Prowadzi kanał na YouTubie, gdzie zamieszcza filmiki poruszające tematy problemów psychicznych, z którymi zmagają się ludzie, w głównej mierze jej rówieśnicy. Znalazłem przez przypadek. Podoba mi się to co robi Wiktoria, myślę, że robi to z głową i swoją pracą pomaga innym ludziom. Widać, że robi to z pasją, żyje tym co mówi. Ogląda się ją bardzo przyjemnie i mądrze prawi :)





Rzeczami pięknymi i inspirującymi trzeba się dzielić!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

nie chcę żyć w idealnym świecie

Wiem tytuł może przerażać, sugerować, że z autorem jest coś nie tak. Wzbudzać wewnętrzne oburzenie. Zachęcić do czytania, aby móc obalić argumenty autora (na pewno, dlatego dałem taki tytuł!). Już wyjaśniam o co mi chodzi.

szczerość

Długo zastanawiałem się o czym napisać. W głowie obecnie mam taki malutki mętlik, tyle rzeczy do zrobienia, cały czas chodzę rozkojarzony, mając na myśli jedno, a mówiąc drugie. Wiele osób zastanawia się na pewno co z nim nie tak, o czym on bredzi. Super, nie wiedzą o czym myślę, to co mówię wydaje mi się doskonale zrozumiałe, lecz inni mogą tego nie zrozumieć albo co gorsza zrozumieć źle. Dlatego to wszystko wam tłumaczę. I to nazywam szczerością.

o przerwach

Jeśli w przyszłości udałoby mi się złapać złotą rybkę i miałbym możliwość zrealizowania 3 życzeń, myślę, że jednym z nich byłaby możliwość przeżycia niektórych rzeczy ponownie po raz pierwszy. Pierwsze spotkanie z ukochaną osobą, z obecnymi przyjaciółmi, pierwsze westchnienie po pierwszym obejrzeniu ulubionego filmu, przeczytaniu książki, która zmieniła moje życie. Przeżycie tego wszystkiego od nowa, ponowne poczucie tej olbrzymiej fali uczuć - zachwytu, niepewności oraz uczucia, że to jest właśnie to.